Usein kysytyt kysymykset

Tove Janssoniin liittyvät paikat

K: Haluaisin vierailla Tove Janssonin ateljeessa. Onko se mahdollista ja koska siinne pääsee?
V: Tove Janssonin ateljee on yksityinen tila, jonne seuramme saa yleensä kerran vuodessa kutsun. Kun seuramme saa kutsun, ilmoitamme siitä uutiskirjeessä, verkkosivuillamme ja Facebookissa. Vierailulle mahtuu enintään 20 seuran jäsentä.

K: Haluan kuvata Tove Janssonin ateljeessa; onko tämä mahdollista?
V: Tove Janssonin ateljee on yksityinen tila, joten kuvan ottamisen mahdollisuutta kannattaa tiedustella paikan päällä.

K: Haluaisin päästä Klov Harun –saarelle. Järjestääkö Tove Jansson –seura sinne retkiä?
V: Saaren sijainnin ja sääalttiuden takia seura ei järjestä retkiä Klov Harulle. Kovin tuulisella säällä saarelle on erittäin vaikea nousta maihin. Seura ei voi taata maihinnousun mahdollisuutta, eikä haluaisi tuottaa jäsenilleen pettymystä. Klov Haru on yksityisomistuksessa oleva luoto, jonne maihinnousu on sallittu Pellingin kotiseutuyhdistyksen ilmoittamana vierailuviikkona kesällä. Pellingin kotiseutuyhdistyksen kautta voi myös yrittää vuokrata mökkiä.

Seuran jäsenmaksu

K: En ole maksanut seuran jäsenmaksua. Jos maksan sen nyt, voinko osallistua tapahtumaan, johon edellytetään jäsenmaksun maksamista?
V: Seuran jäsenmaksu maksetaan kesäkuussa, jolloin myös tarkistamme seuran jäsenmäärän. Maksaessasi jäsenmaksun olet seuran jäsen – se ei ole pääsylippu tapahtumiin. Joihinkin tapahtumiin mahtuu vain rajallinen määrä osallistujia, jolloin otamme mukaan vain henkilöitä, jotka ovat maksaneet jäsenmaksun.

K: Olenkohan maksanut jäsenmaksun?
V: Jäsenmaksun maksamista voit tiedustella sähköpostitse osoitteesta info@tovejanssonseura.fi.

K: Olisin halukas liittymään seuraanne, mutta minulla ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta maksaa jäsenmaksua. Löytyisikö ratkaisu, joka tyydyttää molempia osapuolia?
V: Osa Tove Jansson –seuran tapahtumista ovat avoimia kaikille, joten niihin voit osallistua vapaasti. Osaan tapahtumista vaaditaan jäsenmaksun maksamista, joten nämä tapahtumat edellyttävät jäsenyyttä.